LimeGreen® maakt groene ambities van ONE-DNA™ en Tuinvisie waar

Geplaatst in: Kunstgras

 

Kunstgras wordt steeds duurzamer en ook steeds duurzamer geproduceerd. Neem LimeGreen®, dat met volgens het één grondstofprincipe en met behulp van zonne-energie wordt geproduceerd en ook nog eens 100% circulair is. Geen wonder dat steeds meer mensen kiezen voor kunstgras van Limegreen. Ook in het assortiment van Tuinvisie is LimeGreen® inmiddels een gevestigde waarde. Ed Donkers, brand director van ONE-DNA™, het bedrijf achter LimeGreen®, vertelt over de samenwerking met Tuinvisie en de unieke eigenschappen van LimeGreen®

 

Het LimeGreen® team is al sinds 2007 actief in de kunstgrasmarkt. In de loop der tijd zijn wj ons steeds meer bewust geworden van de mogelijkheden én daarbij ook de uitdagingen die kunstgras biedt. “We maken geweldige oplossingen voor tuinen, speeltuinen en speelvelden”, laat Ed Donkers weten, “maar er moest wel iets gebeuren met het product. De samenstelling van kunstgras leende zich namelijk niet voor recycling. Met de ontwikkeling van LimeGreen® ONE-DNA™ willen we de kunstgrasmarkt een prikkel geven om te verduurzamen.” 

 

Slechts één grondstof nodig voor productie

Op de vraag wat LimeGreen® ONE-DNA™ is, antwoordt Ed Donkers: “Met LimeGreen® werken we aan kunstgrasproducten die een end-of-life waarde behouden. Nu wordt kunstgras vaak voor eenmalig gebruik aangeschaft. Dat betekent dat het product aan het eind van de levenscyclus wordt verbrandt. Hiermee gaan dure en schaarse grondstoffen verloren en moeten we weer nieuwe grondstoffen inkopen om kunstgras van te maken. Conform de duurzaamheidsdoelstellingen van de Europese Unie streven we bij ONE-DNA™ naar een  minimaal gebruik van grondstoffen, meer circulariteit en minder CO2-uitstoot bij de ontwikkeling en productie van ons kunstgras. Voor de samenstelling van ons kunstgras wordt slechts één grondstof gebruikt. Door één type polymeer toe te passen, is ons kunstgras geschikt voor circulariteit, blijven grondstoffen behouden en zijn deze weer inzetbaar voor nieuwe polymeertoepassingen. Ook kost de productie aanzienlijk minder energie.”

 

Samenwerking met Tuinvisie

Dat Tuinvisie kiest voor het ONE-DNA™ kunstgras van LimeGreen® doet Ed Donkers goed: “Tuinvisie is een belangrijke speler in de markt van tuinmaterialen. Door met ons samen te werken, komt LimeGreen® gras beschikbaar voor hoveniers en consumenten. Met het toevoegen van ONE-DNA™ kunstgras aan hun portfolio maakt Tuinvisie een bewuste keuze voor de toekomst waarin verduurzaming en innovatie een belangrijke rol gaan spelen. Ons partnerschap past dus perfect bij de groene ambities van beide bedrijven.”

 

Take-Back programma

 

Ambities die volgens Ed Donkers in het teken staan van verdere verduurzaming van de producten van ONE-DNA™: “Onze producten zien er mooi en zeer natuurlijk uit en je krijgt er ook nog eens 15 jaar garantie op. Als je er zuinig mee omgaat, kan het zelfs vele jaren langer mee. Maar op een gegeven moment moet het toch verwijderd of vervangen worden. Dan zorgen wij er met het Take-Back programma voor dat zoveel mogelijk van ons gebruikte ONE-DNA™ kunstgras wordt ingenomen voor hoogwaardige recycling en niet op de stort belandt. Zo voorkomen we verspilling van grondstoffen en reduceren we CO2-uitstoot. En natuurlijk kan ook de gebruiker hier een grote bijdrage aan leveren.”

 

2023-11-06 12:36:00
Geplaatst in: Kunstgras

 

Kunstgras wordt steeds duurzamer en ook steeds duurzamer geproduceerd. Neem LimeGreen®, dat met volgens het één grondstofprincipe en met behulp van zonne-energie wordt geproduceerd en ook nog eens 100% circulair is. Geen wonder dat steeds meer mensen kiezen voor kunstgras van Limegreen. Ook in het assortiment van Tuinvisie is LimeGreen® inmiddels een gevestigde waarde. Ed Donkers, brand director van ONE-DNA™, het bedrijf achter LimeGreen®, vertelt over de samenwerking met Tuinvisie en de unieke eigenschappen van LimeGreen®

 

Het LimeGreen® team is al sinds 2007 actief in de kunstgrasmarkt. In de loop der tijd zijn wj ons steeds meer bewust geworden van de mogelijkheden én daarbij ook de uitdagingen die kunstgras biedt. “We maken geweldige oplossingen voor tuinen, speeltuinen en speelvelden”, laat Ed Donkers weten, “maar er moest wel iets gebeuren met het product. De samenstelling van kunstgras leende zich namelijk niet voor recycling. Met de ontwikkeling van LimeGreen® ONE-DNA™ willen we de kunstgrasmarkt een prikkel geven om te verduurzamen.” 

 

Slechts één grondstof nodig voor productie

Op de vraag wat LimeGreen® ONE-DNA™ is, antwoordt Ed Donkers: “Met LimeGreen® werken we aan kunstgrasproducten die een end-of-life waarde behouden. Nu wordt kunstgras vaak voor eenmalig gebruik aangeschaft. Dat betekent dat het product aan het eind van de levenscyclus wordt verbrandt. Hiermee gaan dure en schaarse grondstoffen verloren en moeten we weer nieuwe grondstoffen inkopen om kunstgras van te maken. Conform de duurzaamheidsdoelstellingen van de Europese Unie streven we bij ONE-DNA™ naar een  minimaal gebruik van grondstoffen, meer circulariteit en minder CO2-uitstoot bij de ontwikkeling en productie van ons kunstgras. Voor de samenstelling van ons kunstgras wordt slechts één grondstof gebruikt. Door één type polymeer toe te passen, is ons kunstgras geschikt voor circulariteit, blijven grondstoffen behouden en zijn deze weer inzetbaar voor nieuwe polymeertoepassingen. Ook kost de productie aanzienlijk minder energie.”

 

Samenwerking met Tuinvisie

Dat Tuinvisie kiest voor het ONE-DNA™ kunstgras van LimeGreen® doet Ed Donkers goed: “Tuinvisie is een belangrijke speler in de markt van tuinmaterialen. Door met ons samen te werken, komt LimeGreen® gras beschikbaar voor hoveniers en consumenten. Met het toevoegen van ONE-DNA™ kunstgras aan hun portfolio maakt Tuinvisie een bewuste keuze voor de toekomst waarin verduurzaming en innovatie een belangrijke rol gaan spelen. Ons partnerschap past dus perfect bij de groene ambities van beide bedrijven.”

 

Take-Back programma

 

Ambities die volgens Ed Donkers in het teken staan van verdere verduurzaming van de producten van ONE-DNA™: “Onze producten zien er mooi en zeer natuurlijk uit en je krijgt er ook nog eens 15 jaar garantie op. Als je er zuinig mee omgaat, kan het zelfs vele jaren langer mee. Maar op een gegeven moment moet het toch verwijderd of vervangen worden. Dan zorgen wij er met het Take-Back programma voor dat zoveel mogelijk van ons gebruikte ONE-DNA™ kunstgras wordt ingenomen voor hoogwaardige recycling en niet op de stort belandt. Zo voorkomen we verspilling van grondstoffen en reduceren we CO2-uitstoot. En natuurlijk kan ook de gebruiker hier een grote bijdrage aan leveren.”

 

2023-11-06 12:36:00